Medu Service og vedlikehold

Det er essensielt for pasienter og brukere at det medisinsk tekniske utstyret fungerer optimalt. Vi leverer både vedlikeholdstjenester og reparasjon, og har rask responstid og dyp teknisk kompetanse på utstyret vi selger.

Våre eksperter på service

Medus serviceteam består av tre kompetente og erfarne ingeniører og teknikere.

Vår serviceleder er DSB-godkjent biomedisinsk ingeniør, med flere års erfaring fra medtech bransjen. Med seg har han en prosjektleder for Helse IKT (DSB-godkjent servicetekniker), og en prosjektleder, utdannet elektroingeniør.

I tillegg samarbeider vi med Unitronic AS – Norges ledende leverandør av service og vedlikehold av medisinsk teknisk utstyr, med over 30 godkjente ingeniører og teknikere.

Sammen leverer vi service- og vedlikeholdstjenester, så vel som installasjoner og montering av utstyr, over hele Norge. I 2023 hadde og gjennomførte vi om lag 1000 serviceoppdrag for våre kunder.

Garantert Responstid

Vi skal respondere på servicehenvendelser inn 15 minutter etter kontakt er opprettet, og vi skal ha teknikere med deler som kan starte feilsøking og reparasjon innen 3 timer.

Responstid og servicegrad

Vi vet at utstyr som blir ødelagt må repareres raskt.

Garantert responstid er derfor en del av vårt tilbud i alle serviceavtaler. Når dere trenger teknisk bistand, skal dere få det raskt.

Utstyrets garantiperiode er å anse som en heldekkende serviceavtale. Responstiden gjelder også ved offentlige kontrakter der produkter er under garanti.

For kunder med serviceavtale garanterer vi for en forhåndsavtalt responstid, basert på lokasjon og type utstyr.

Serviceavtaler som passer dere

Våre serviceavtaler er fleksible, og tilpasses deres organisering, kompetanse og behov. Mens noen kunder har egne ingeniører og teknikere, har andre det ikke. Vi tegner både avtaler hvor vi samarbeider med deres egne tekniske ressurser, og avtaler hvor vi har alt av vedlikehold og reparasjoner. 

Det er viktig for oss å sørge for at det leverte utstyret har en oppetid i samsvar med kundens behov og forventninger. I tillegg til våre løpende servicetjenester, tilbyr vi derfor serviceavtaler på ulike nivåer og i ulikt omfang, tilpasset behovet hos den enkelte kunde. 

De vanligste avtaletypene våre er:

  • Forebyggende vedlikehold:

    Årlig forebyggende vedlikehold

  • Fullservice:

    Forebyggende vedlikehold og korrigerende vedlikehold inkl. deler

  • Samarbeidsavtale:

    Kunde og Medu Norge blir på forhånd enige om en fordeling av ansvar for vedlikeholdsaktiviteter for definert Medu-utstyr hos kunde. Medu Norge tar hovedansvaret for håndtering av vedlikeholdet, mens kunde etter ønske og ressurstilgang gjennomfører deler av dette arbeidet. Avtalene kan tilpasses kundens ønsker og behov.

Garantert Responstid

Vi skal respondere på servicehenvendelser inn 15 minutter etter kontakt er opprettet, og vi skal ha teknikere med deler som kan starte feilsøking og reparasjon innen 3 timer.

Ta kontakt med oss

Vi hjelper deg med nytt medisinsk utstyr og service.

Vi er her for å veilede deg gjennom vårt utvalg av høykvalitets medisinsk utstyr og tilpassede servicepakker.

Enten du trenger den nyeste teknologien for diagnostisk utstyr, pålitelige vedlikeholdsløsninger eller personlig rådgivning for å velge det beste utstyret for dine spesifikke behov, er vi her for å hjelpe.

Ta kontakt via skjema, eller direkte:
Telefon: 23 03 63 70
E-post: service@medu.no

"*" obligatorisk felt

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.